ثبت شرکت آنلاین
نوشته شده توسط : yasamin

 

در نظام اداری کشور یکی از کارهایی که زمان بر بوده و به علت عدم آشنایی افراد به روال اداری و نحوه انجام امورات مربوط به آن، یکی از کارهای سخت به حساب می آید، ثبت شرکت می باشد.

قانون ثبت شرکت مصوب ۱۳۱۰ می باشد به موجب نظامنامه اجرایی همین قانون دایره ای به نام ثبت شرکتها و علائم تجاری و اختراعات تحت نظر ثبت کل مملکتی برای حمایت از مالکیت صنعتی و تجارتی و کشاورزی تحت عنوان اداره کل ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی شکل گرفت

برای ثبت شرکت در ایران باید در اداره ثبت شرکت‎ها‎ فرمهای مربوطه را دریافت و برای تکمیل آنها اقدام نمود. متقاضیان ثبت شرکت باید برای شرکت یک نام خوب برگزینند که این نام بدون سابقه ثبت بوده و مطابق با فرهنگ اسلامی باشد و سپس به واحد تعیین نام اداره ثبت شرکتها مراجعه نمایند.

ثبت شرکت شما تنها در تهران صورت می‎گیرد و در صورتی که تمامی مدارک و اسناد ثبت نام آماده باشد، متقاضی می‎تواند به اتاق کارشناس ثبت شرکتها مراجعه و پیش نویس آگهی ثبت را دریافت نماید. برای تعیین حق الزحمه درج آگهی ثبت شرکت، باید به نمایندگی روابط عمومی مراجعه نمود. اگر کارشناس مربوطه موضوع شرکت، کسب مجوز را ضروری تشخیص دهد، می‎تواند از مرجع مربوطه استعلام نماید. یک راه دیگر، ارائه مدارک و مستندات مربوط به کسب مجوز شرکت می باشد.

متقاضی ثبت شرکت باید مبالغی که از سوی اداره ثبت تعیین می‎شود را پرداخت و رسید آن را به قسمت حسابداری ارائه دهد. سایر مدارک نیز باید همزمان به واحد ثبت تاسیس و تغییرات اداره ثبت شرکت‎ها‎ تحویل داده شود. کارشناس مربوطه نیز دو نسخه آگهی را به امضای رئیس اداره رسانده و یک نسخه آن را در پرونده متقاضی ثبت شرکت قرار می‎دهد.

نسخه دیگر نیز به عنوان سند ثبت به خود متقاضی داده می‎شود که در پایان، متقاضی باید یک نسخه از آگهی را به قسمت روابط عمومی در اداره‌ کل ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی و نسخه‌ دیگر (کپی شده) را به دفتر یک روزنامه‌ رسمی جمهوری اسلامی ایران واقع در تهران، ارائه دهد.

ضمنا طبق ماده ۶ نظامنامه‌ قانون تجارت وزارت عدلیه و ماده‌ ۱۹۷ قانون تجارت، طی مدت زمان ۳۰ روز از تاریخ ثبت شرکت، باید خلاصه‌ شرکت‌نامه و سایر مستندات آن، توسط اداره‌ ثبت در روزنامه‌ی رسمی جمهوری اسلامی ایران و یکی از جراید کثیرالانتشار مرکز اصلی شرکت به خرج خود شرکت، آگهی گردد.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت

بسیاری از مدارکی که برای ثبت شرکت آنلاین استفاده می‎شود، همچون سایر مستندات و مدارک دیگر شرکتهای سهامی، تعاونی و شرکت با مسئولیت محدود می‎باشد.

۱- ارائه عکس پرسنلی مدیران شرکت

۲- تکمیل فرم درخواست ثبت شرکت

۳- پرداخت هزینه‎ها‎ی حق الثبت و ارائه رسید آن

۴- تمامی مدارک مربوط به ثبت شرکت به همراه کپی برابر اصل

۵- دریافت دو برگ تقاضانامه، تکمیل و امضاء مدیر یا مدیران شرکت

۶- شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت مدیر یا مدیران شرکت

۷- ارائه محل استقرار شرکت به همراه اطلاعات شخصی مدیران از قبیل، نام و نام خانوادگی، محل سکونت و …





:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: