نوشته شده توسط : yasamin

 

در نظام اداری کشور یکی از کارهایی که زمان بر بوده و به علت عدم آشنایی افراد به روال اداری و نحوه انجام امورات مربوط به آن، یکی از کارهای سخت به حساب می آید، ثبت شرکت می باشد.

قانون ثبت شرکت مصوب ۱۳۱۰ می باشد به موجب نظامنامه اجرایی همین قانون دایره ای به نام ثبت شرکتها و علائم تجاری و اختراعات تحت نظر ثبت کل مملکتی برای حمایت از مالکیت صنعتی و تجارتی و کشاورزی تحت عنوان اداره کل ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی شکل گرفت

برای ثبت شرکت در ایران باید در اداره ثبت شرکت‎ها‎ فرمهای مربوطه را دریافت و برای تکمیل آنها اقدام نمود. متقاضیان ثبت شرکت باید برای شرکت یک نام خوب برگزینند که این نام بدون سابقه ثبت بوده و مطابق با فرهنگ اسلامی باشد و سپس به واحد تعیین نام اداره ثبت شرکتها مراجعه نمایند.

ثبت شرکت شما تنها در تهران صورت می‎گیرد و در صورتی که تمامی مدارک و اسناد ثبت نام آماده باشد، متقاضی می‎تواند به اتاق کارشناس ثبت شرکتها مراجعه و پیش نویس آگهی ثبت را دریافت نماید. برای تعیین حق الزحمه درج آگهی ثبت شرکت، باید به نمایندگی روابط عمومی مراجعه نمود. اگر کارشناس مربوطه موضوع شرکت، کسب مجوز را ضروری تشخیص دهد، می‎تواند از مرجع مربوطه استعلام نماید. یک راه دیگر، ارائه مدارک و مستندات مربوط به کسب مجوز شرکت می باشد.

متقاضی ثبت شرکت باید مبالغی که از سوی اداره ثبت تعیین می‎شود را پرداخت و رسید آن را به قسمت حسابداری ارائه دهد. سایر مدارک نیز باید همزمان به واحد ثبت تاسیس و تغییرات اداره ثبت شرکت‎ها‎ تحویل داده شود. کارشناس مربوطه نیز دو نسخه آگهی را به امضای رئیس اداره رسانده و یک نسخه آن را در پرونده متقاضی ثبت شرکت قرار می‎دهد.

نسخه دیگر نیز به عنوان سند ثبت به خود متقاضی داده می‎شود که در پایان، متقاضی باید یک نسخه از آگهی را به قسمت روابط عمومی در اداره‌ کل ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی و نسخه‌ دیگر (کپی شده) را به دفتر یک روزنامه‌ رسمی جمهوری اسلامی ایران واقع در تهران، ارائه دهد.

ضمنا طبق ماده ۶ نظامنامه‌ قانون تجارت وزارت عدلیه و ماده‌ ۱۹۷ قانون تجارت، طی مدت زمان ۳۰ روز از تاریخ ثبت شرکت، باید خلاصه‌ شرکت‌نامه و سایر مستندات آن، توسط اداره‌ ثبت در روزنامه‌ی رسمی جمهوری اسلامی ایران و یکی از جراید کثیرالانتشار مرکز اصلی شرکت به خرج خود شرکت، آگهی گردد.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت

بسیاری از مدارکی که برای ثبت شرکت آنلاین استفاده می‎شود، همچون سایر مستندات و مدارک دیگر شرکتهای سهامی، تعاونی و شرکت با مسئولیت محدود می‎باشد.

۱- ارائه عکس پرسنلی مدیران شرکت

۲- تکمیل فرم درخواست ثبت شرکت

۳- پرداخت هزینه‎ها‎ی حق الثبت و ارائه رسید آن

۴- تمامی مدارک مربوط به ثبت شرکت به همراه کپی برابر اصل

۵- دریافت دو برگ تقاضانامه، تکمیل و امضاء مدیر یا مدیران شرکت

۶- شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت مدیر یا مدیران شرکت

۷- ارائه محل استقرار شرکت به همراه اطلاعات شخصی مدیران از قبیل، نام و نام خانوادگی، محل سکونت و …



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin


آموزش گام به گام ثبت برند : علامت تجاری یعنی هر نشان واضح و آشکاری که توسط آن بتوان کالاهای اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم متمایز سازد. علامت تجاری موجب متمایز شدن کالاهای ارائه شده و خدمات یک شرکت از کالا و خدمات شرکت های دیگر می شود. به همین دلیل مصرف کننده این فرصت را دارد که از بین کالا های متنوع نوع دلخواه خود را انتخاب کرده و یک محصول را از محصول دیگر متمایز سازد.

آموزش گام به گام ثبت برند
بهتر است قبل از شروع به توضیح مراحل ثبت علامت تجاری به چند نکته مهم اشاره کنیم.
نکات مهم در مورد انتخاب عنوان برند یا علامت تجاری:
۱- اسامی و علائم مشهور و شناخته شده غیر قابل ثبت هستند.
۲- اسامی غیر معقول، غیر اسلامی و مخالف با موازین اخلاقی و شئونات اسلامی قابلیت ثبت ندارند.
۳- صفت ها و اسم هایی که بیان گر توصیف می باشند و یا عام هستند به تنهایی قابل ثبت نیستند.
۴- استفاده از نام های چند سیلابی و ترکیبی از شانس بالایی برای ثبت بر خوردارند. ( در صورت نبودن عین نام در طبقه کالای درخواستی )
۵- در صورت عدم ثبت علامت در طبقات مورد درخواست، علامت می تواند یک کلمه و یا ترکیبی از کلمات و اعداد و سمبل، طرح، رنگ، شکل و … باشد.
۶- اسامی خاص و ساختگی شانس بسیار بالایی برای ثبت دارند.
۷- شباهت نزدیک به ۵۰ درصد با نام های تجاری دیگر امکان ثبت علامت را بسیار ضعیف می کند.

شرایط ثبت علامت تجاری:
الف) موجب گمراه کردن مشتریان نگردد.
ب) باید جدید بوده، از دیگر علامات تجاری متمایز بوده و ابتکاری باشد.

مدارک لازم جهت ثبت علامت تجاری (برند):
۱- اظهار نامه ثبت علامت تجاری.
۲- نسخه اصلی یا رونوشت گواهی شده وکالتنامه، در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی به عمل آید.
۳- ارائه ده نمونه از علامت تجاری به صورت گرافیکی که با علامت روی اظهارنامه یکسان بوده و ابعاد آن حداکثر ۱۰ در ۱۰ سانتی متر باشد.
۴- اگر علامت تجاری سه بعدی باشد باید نمونه های گرافیکی و تصویر دو بعدی آن روی برگه حتما ارائه شود.
۵- مدارک مربوط به حق تقدم باید همزمان با اظهار نامه و یا حداکثر تا ۱۵ روز ارائه شود.
۶- ارائه مدرکی که نشان دهنده فعالیت شما در آن زمینه باشد.
۷- مدارک مثبت هویت متقاضی.
۸- رسید مربوط به پرداخت هزینه های قانونی.
۹- مدارک نمایندگی قانونی، در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی به عمل آید.

مراحل ثبت علامت تجاری (برند):

۱- انتخاب نوع اظهار نامه
۲- مشخصات کامل صاحب برند باید وارد شود.
۳- مدارک به صورت اسکن شده باید بارگذاری شوند.
۴- اطلاعات وارد شده توسط صاحب علامت تجاری تایید شود.
۵- هزینه اولیه ثبت به صورت اینترنتی پرداخت شود.
۶- در نهایت سیستم باید برای اظهار نامه شماره ایی بدهد.
پس از انجام مراحل بالا امکان دارد سه حالت اتفاق بیفتد:
پرونده دارای نقص باشد، پرونده رد شود و پرونده برای ادامه مشکلی نداشته باشد که در این صورت با ارئه مدارک مراحل بعدی انجام خواهد شد.

 



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin


نحوه ثبت برند شیشه بری و فرایند آن، مدارکی که برای ثبت برند لازم است،

هزینه ثبت برند شیشه بری و نیز مدت زمانی که به طول می انجامد تا برند شما ثبت شود و بازه زمانی که برند ثبت شده معتبر است، همه و همه را در این مطلب بیان خواهیم کرد، به صورتی که که با مطالعه این مقاله، به پاسخ اکثر سوالات خود در رابطه با ثبت برند می رسید. درضمن اگر باز هم برای شما سوالی باقی ماند، می توانید با موسسه حقوقی آگاه تماس گرفته و پاسخ سوالات خود را بدون پرداخت هیچ هزینه ای از کارشناسان خبره و وکلای کارآزموده ما دریافت کنید.

برند کلمه ای لاتین است که معادل فارسی آن، نشان و علامت می باشد.

برند، علامتی منحصربه فرد است که هر شرکت برای شناسندن محصول و خدمات خود از آن استفاده می کند.

در واقع یک شرکت را می توان با برند و نشان تجاری مربوط به آن شناخت.

گام اول هر شرکت پس از ثبت خود، ثبت برند است؛ که مطابق مقررات مندرج در قوانین مربوط به ثبت برند، این فرآیند انجام می شود.

ثبت برند شیشه بری

مراحل ثبت برند شیشه بری
در گام اول ثبت برند که مهم ترین گام است باید نام و لوگوی زیبا و با مفهوم انتخاب شود.

این نام و شکل باید با نوع محصول یا خدماتی که برند مورد تقاضا برای آن به ثبت می رسد، مرتبط باشد و دارای توانایی بالقوه بزرگ شدن و معروف شدن باشد.

در مرحله دوم باید مدرک مورد نیاز ثبت برند را تهیه کرد.

مدارک لازم برای ثبت برند
بسته به این زمینه که می خواهید برند درخواستی شما به صورت حقیقی (یعنی مالک آن افراد هستند) به ثبت برسد یا حقوقی (یعنی شرکت ها و موسسات مالک آن هستند) و نیز بسته به اینکه برندی که می خواهید آن را ثبت کنید، فارسی یا لاتین و یا ترکیبی از هر دو، مدارک لازم آن تا حدی با هم فرق دارد که در ادامه به تمامی این موارد اشاره می کنیم:

مدارک لازم ثبت برند شیشه بری برای شخص حقیقی:
یک نسخه از مدارک شناسایی به همراه اصل آن
تصویر کارت بازرگانی(اگر برند درخواستی حروف لاتین را شامل است)
تصویر جواز فعالیت (پروانه کسب، جواز تاسیس، پروانه ساخت یا هر نوع تاییدیه فعالیت صادره از سازمان های نظارتی و حاکمیتی دولتی)
مدارک لازم ثبت برند شیشه بری برای شخص حقیقی:
تصویر روزنامه رسمی ثبت شرکت
کپی آگهی روزنامه آخرین تغییرات ثبت شده شرکت (حداکثر دو سال از تاریخ آخرین تغییرات باید گذشته باشد)
کپی مدارک شناسایی افراد دارای حق امضاء در شرکت
تصویر جواز فعالیت (پروانه کسب، جواز تاسیس، پروانه ساخت یا هر نوع تاییدیه فعالیت صادره از سازمان های نظارتی و حاکمیتی دولتی)
تصویر کارت بازرگانی(اگر برند درخواستی حروف لاتین را شامل است)
مرحله بعدی استعلام آنلاین برند پیش از ثبت است،

به عبارتی پیش از آن که ثبت برند شیشه بری را انجام دهید و هزینه ای پرداخت کنید باید برند درخواستی خود را استعلام کنید تا ببینید که آیا عین یا مشابه برند درخواستی شما در همان گروهی که شما می خواهید در آن طبقه برند را به ثبت برسانید، قبلا ثبت شده است یا خیر. زیرا درصورتی که عین یا مشابه برند مورد تقاضای شما، در همان گروهی که شما می خواهید ثبت برند را انجام دهید، قبلا ثبت شده باشد، بدون شک شما نمی توانید آن را ثبت کنید.

استعلام آنلاین برند
به منظور استعلام رایگان برند پیش از ثبت بصورت سریع و بدون پرداخت هزینه و اطلاع از درصد تقریبی موفقیت ثبت نهایی برند یا لوگوی مورد تقاضای خود می توانید از طریق سایت آگاه ثبت اقدام کنید و برای این امر نیازی به داشتن تخصص و تجربه خاصی ندارید. در مرحله چهارم از ثبت برند باید اظهارنامه را تکمیل و به سامانه اینترنتی اداره مالکیت معنوی ارسال کنید تا پرونده شما در صف بررسی سه مسئول و رئیس اداره ثبت برند قرار بگیرد.

هر یک از سه مسئول، قسمتی از پرونده اظهارنامه برند شما را ارزیابی کرده و تایید می کنند.

اگر از نظر هر 3 کارشناس نقصی وجود نداشته باشد، رئیس اداره آن را بازبینی نهایی می کند.

اگر از دیدگاه او نیز مانعی وجود نداشت ابلاغیه تاییدیه برای شمال صادر می شود.

از طریق پیامک به شما اطلاع داده می شود.

مراحل پایانی ثبت برند
بعد از دریافت ابلاغیه تاییدیه باید طبق اطلاعاتی که در خود ابلاغیه ذکر شده است، به همراه کپی برابر اصل تمامی مدارکی که در گام تکمیل و ثبت اظهارنامه، در سایت بارگذاری کرده اید، به اداره مالکیت معنوی حضورا مراجعه کنید و پرونده رسمی تشکیل دهید.

سپس باید هزینه انتشار آگهی درخواست ثبت برند در روزنامه رسمی را پرداخت کنید.

بعد از انتشار در روزنامه، اشخاص ثالث یک ماه از تاریخ چاپ این روزنامه زمان دارند تا اگر نسبت به ثبت برند درخواستی شما اعتراض و یا ادعایی دارند، رسما و قانونا اقدام کنند.

بعد از یک ماه اگر اعتراضی واصل نشده باشد باید هزینه روزنامه رسمی دوم و حق الثبت پرداخت شود.

در آخر با به همراه داشتن هر دو روزنامه رسمی و نیز سایر مدارک، در اداره مالکیت معنوی حضور پیدا کنید و با ارائه رسید، سند برند ثبت شده خود را دریافت کنید



:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin


مجموعه ای از اسم، نماد، نشانه، عبارت و یا ترکیبی از این ها که با قصد برجسته کردن محصول و سرویس خود با محصول و سرویس های دیگر رقبا استفاده می شود. برند کلمه ای است که در رونق و توسعه تجارت و فعالیت شما بسیار اهمیت دارد. پوشاک با فرهنگ و رسوم ما ایرانی ها در ارتباط است و در هر قومی می توان این رسم را به خوبی پیدا کرد. هر قومی لباس منحصربه فرد خود را دارد و هر لباس ایرانی نشانه ای از اصالت و تاریخی کهن از کشور ماست.

یکی از پر استفاده ترین و معتبر ترین بازارهای روز جهان بازار پوشاک و لباس ورزشی است.

همه اشخاص جامعه در هر رشته ورزشی مجبور به استفاده از لباس های متفاوت هستند.

هر ورزشی لباس منحصربه فرد خود را دارد.

قبلا ایران یکی از تولید کنندگان برجسته پوشاک و پارچه در منطقه محسوب می شد.

پوشاک از جمله محصولات صادراتی کشور به شمار می آمد.

متاسفانه این روزها واردات بسیار این محصول سبب شده تا رقابت زیادی برای ایرانی ها ایجاد شود.

ثبت برند لباس ورزشی

در اکثر کشورهای جهان تولیدکنندگان لباس پیش از اقدام برای تولید پوشاک برند های خود را ثبت می کردند تا در ابتدا جلوی سواستفاده از برند های خود را بگیرند و همچینین بتوانند رقابتی درست داشته باشند. در چند سال پیش تلاش های بسیاری را تولید کنندگان متفاوت داشته اند که بتوانند در رقابت با لباس های خارجی قدمی تاثیرگذار بر دارند. بسیاری از ایرانی ها به دنبال پشتیبانی از محصولات ایرانی خواهان استفاده از لباس های ایرانی می باشند اما باید پذیرفت که ثبت نکردن برندهای مختلف در صنعت لباس، شناسایی این لباس ها را برای مشتریان کار سختی کرده است. افرادی که در حوزه تولید لباس در ایران فعالیت دارند برای رسیدن به موفقیت باید به این مسئله مهم توجه کنند که با ثبت برند تا چه اندازه می توانند در فروش محصولات خود موفق شوند.

 

ثبت برند لباس ورزشی
ثبت برند لباس ورزشی علاوه براینکه باعث شناسایی خوب لباس و پوشاک تولیدی ایرانی و با اصالت در بازار خواهد شد، شما توسط وسیله قدرتمند دسترسی داشته تا توسط آن و با سرمایه گذاری آن قادر باشید بازار خود را گسترش دهید و اگر به موفقیت به محبوبیت و ارزش بیشتر دست یابید و ارزش کار و فعالیت خود را به طور شگفت انگیزی بالا ببرید.

نحوه ثبت برند لباس ورزشی
برند و نشان تجاری معروف در جهان کم نیست، اما هیچ کدام از این علامت های تجاری شبیه به هم نیستند.

از این رو باید برندی را شما طراحی نمایید که مختص خودتان باشد.

اگر کپی یا نمونه برداری کنید به موفقیت نمی رسد اگرچه این نوع برند ها امکان ثبت هم ندارند.

از این رو اولین گام به منظور ثبت برند لباس ورزشی طراحی برندی خاص است.

گام بعدی انتخاب یک مشاور مجرب و قابل اطمینان است.

به این خاطر انتخاب مشاور مهم است که به شما در فرایند ثبت برند بسیار کمک رسان است.

به عنوان مثال برند پیش از ثبت باید بررسی شود که قبلا ثبت نشده باشد تا هزینه بدون هدف انجام نشود.

برند نیز باید مطابق با فرایند و روال خاص خود ثبت شود و هر برندی را نمی توان ثبت کرد.

گام بعدی ثبت نام برند در آدرس اینترنتی سازمان مالکیت معنوی می باشد.

بدین جهت باید قبلا اظهارنامه ثبت برند را هم تهیه نموده و در حین ثبت نام در سامانه آپلود کرد.

در حقیقت این یکی از مسئولیت های مشاوران و متخصصین باتجربه است چرا که به روال قانونی و مشخصات حقوقی این مدل اظهارنامه ها به اندازه کافی تسلط دارند. تقاضای شما توسط مسئولین این سازمان بررسی می شود و اگر شرایط لازم را داشتید (برند شما کپی یا مشابه برندهای دیگر نبود و…) با آن موافقت می شود. گام بعد ارائه اصل مدارک داوطلب ثبت برند لباس ورزشی و خود برند به سازمان مالکیت معنوی است. در انتها باید برند ثبت شود و موضوع آن در روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشاری منتشر شود.

مزایای ثبت برند لباس ورزشی
زمانی که شما به عنوان یک تولید کننده لباس ورزشی، برند خود را ثبت کرده باشید، لباس شما دارای شخصیت و شناسنامه خواهد بود و در مقایسه با دیگر برند های متفاوت برتری دارد و هیچ شخص حقیقی و حقوقی اجازه استفاده از آن را ندارد و درصورت استفاده توسط سایرین، دولت با آن ها برخورد می کند و تبعات سنگینی برای او به همراه دارد. از طرفی در صورت محبوب شدن برند شما با تقاضا های بسیای روبرو می شوید که می خواهند از برند شما روی تولیدات خود استفاده کنند. این شخص های حقیقی و حقوقی برای اینکه از برند شما بهرمند شوند پول خوبی می دهند و شما فقط با یک قرارداد می توانید به درامد جانبی دیگری برسید.

علاوه براین شما می توانید برند خود را براساس قوانین مادرید به ثبت دنیا و بین المللی برسانید.

به این صورت از برند و محبوبیت آن در میان جامعه های دیگر هم استفاده نمایید.

به ویژه درصورتی که در نظر دارید که کسب و کار خود را گسترش داده و به عنوان یک صادر کننده لباس ورزشی عمل کنید. در حقیقت برند لباس ورزشی در ایران هنوز خیلی معمول نیست و اگر این اهمیت برای تولید کنندگان لباس واضح شود اینده بسیار روشنی برای آن ها به همراه داشته باشد. لباس های ایرانی صرفا به علت نداشتن برند چندان موفق نیستند و لباس های خارجی فقط بخاطر اسم و رسم و برندشان به ثروت رسیده اند.



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin


وَرشِکَستِگی یا توقّف حالت یک تاجر یا شرکتی تجاری است که از پرداخت بدهی‌های خود ناتوان شده و نمی‌تواند تعهدات خودرا عملی کند. در اصطلاح به این چنین افراد ورشکسته، معسر و یا مفلس می‌گویند.

ورشکستگی و مقررات آن تنها دربرگیرندهٔ بازرگانان می‌شود و چنانچه اشخاص عادی قادر به پرداخت بدهی خود نباشند اصطلاحاً به آنان «معسر» گفته می‌شود.

شرکت‌های تجارتی چون بازرگان شناخته می‌شوند، مشمول مقررات ورشکستگی می‌شوند ولی شریکان و مدیران آن‌ها چون تاجر نیستند مشمول این مقررات نخواهند شد. برای تقسیم دارایی‌های ورشکسته، بستانکاران نسبت به هم حق تقدمی ندارد ولی در حالت معسر، هر بستانکاری که زودتر اقدام نماید به نتیجه خواهد رسید.

ورشکستگی باید به موجب حکم دادگاه اعلام شود و تا زمانی که دادگاه حکم ورشکستگی را صادر نکرده، ورشکستگی تاجر ثابت نمی‌شود. دادگاه عمومی محل اقامت تاجر صلاحیت رسیدگی به این موضوع را دارد. اعلام ورشکستگی بر حسب تقاضای یک یا چند نفر از طلبکاران یا به تقاضای دادستان و یا حتی اظهار خود تاجر صورت می‌گیرد.

گونه‌ها
ورشکستگی را می‌توان در حالت به عادی به تقصیر و به تقلب تقسیم نمود.

ورشکستگی عادی
برابر مواد ۴۱۲ و ۴۱۳ قانون تجارت ایران کسی ورشکسته عادی محسوب می‌شود که تاجر یا شرکت تجارتی بوده و از پرداخت وجوهی که برعهده دارد متوقف گردد و ظرف ۳ روز از تاریخ وقفه که در ادای قروض یاسایر تعهدات نقدی او حاصل شده باشد توقف خود را به دفتر دادگاه عمومی محل اقامت خود اظهار نموده و صورت حساب دارائی و کلیه دفاتر تجارتی خود را به دفتر دادگاه مزبور تسلیم نماید. صورت حساب موصوف باید مورخ بوده و به امضا تاجر رسیده و تعداد و تقویم کلیه اموال منقول و غیر منقول تاجر متوقف بطور مشروح صورت کلیه قروض و مطالبات و نیز صورت نفع و ضرر و صورت مخارج شخصی در آن مندرج گردد. بنابراین اگر تاجر یا شرکت تجارتی بدهکار ظرف مهلت مقرر توقف از تادیه دیون خود را به دادگاه صلاحیتدار به انضمام مدارک موردنظر اعلام کرد ورشکستگی عادی محسوب می‌شود.

ورشکستگی به تقصیر
الف - موارد چهارگانه الزامی صدور حکم ورشستگی به تقصیر(ماده ۵۴۱ ق. ت).

مخارج شخصی یامخارج افراد تحت تکفل تاجر در ایام عادی به نسبت عایدی او فوق العاده شود.
تاجر مبالغ زیادی از سرمایه خود را صرف معاملاتی کند که در عرف تجارتی موهوم بوده و یا سودآوری معاملات مذکور منوط به اتفاق محض باشد.
تاجر به منظور به تاخیر انداختن ورشکستگی خود خریدی گران‌تر یا فروشی ارزان‌تر از قیمت روز کند و برای بدست آوردن وجه نقد به روش دور از صرفه متوسل شود مثل استقراض یا صدور برات سازشی وغیره.
تاجر پس از تاریخ توقف از ادای دیون و قروضی که بر عهده دارد یکی از طلبکاران خود را بر سایرین ترجیح داده و طلب او را بپردازد.
دوم - موارد سه گانه اختیاری صدور حکم ورشکستگی به تقصیر(ماده ۵۴۲ ق. ت.)

تاجر به حساب دیگری و بدون آنکه عوضی دریافت نماید تعهداتی کرده باشد که نظر به وضعیت مالی او انجام تعهدات مزبور فوق العاده باشد.
عملیات تجارتی او متوقف شده و مطابق ماده ۴۱۳ قانون تجارت رفتار نکرده باشد.
تاجر دفاتر نداشته یا دفاتر او ناقص یا بی ترتیب بوده یا در صورت دارائی وضعیت واقعی خود را اعم از قروض و مطالبات بطور صریح معین نکند مشروط بر آنکه مورد اخیر الذکر تقلبی نکرده باشد.
سوم - تعقیب جزائی و مجازات تاجر ورشکسته به تقصیر تعقیب تاجر ورشکسته به تقصیر بنا به تقاضای هر یک از طلبکاران یا دادستان و یا مدیر تصفیه پس از تصویب اکثریت بستانکاران به عمل می‌آید (مواد ۵۴۴ و ۵۴۷ ق. ت.) اگر تعقیب تاجر ورشکسته به تقصیر از طرف دادستان به عمل آمده باشد هزینه دادرسی آن به هیچ وجه به عهده هیئت طلبکاران نمی‌باشد. اگر مدیر تصفیه ورشکسته به تقصیر را به نام بستانکاران تعقیب نماید در صورت برائت ورشکسته موصوف هزینه تعقیب به عهده بستانکاران می‌باشد و چنانچه تعقیب از طرف یکی از طلبکاران به عمل آمده باشد و ورشکسته برائت حاصل نماید هزینه دادرسی به عهده طلبکار است اما د رصورت محکومیت ورشکسته مزبور هزینه دادرسی به عهده دولت خواهد بود.

مجازات تاجر ورشکسته به تقصیر از ۶ ماه تا ۲ سال حبس می‌باشد (ماده ۶۷۱ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات)).

ورشکستگی به تقلب
مطابق ماده ۵۴۹ ق. ت. اگر تاجر دفاتر تجارتی خود را از روی عمد و سونیت مفقود نماید یا قسمتی از دارائی خود را مخفی کند و یا به طریق مواضعه و معاملات صوری آن را از بین ببرد و بالاخره اگر به وسیله اسناد یا به وسیله صورت دارائی و قروض به طور تقلب به میزانی که در واقع مدیون نمی‌باشد خود را مدیون قلمداد نماید ورشکسته به تقلب محسوب می‌شود. تعقیب جزائی و مجازات تاجر ورشکسته به تقلب تعقیب جزائی تاجر ورشکسته به تقلب همانند تعقب جزائی ورشکسته به تقصیر می‌باشد و مجازات کسانی که به عنوان ورشکسته به تقلب محکوم می‌شوند از ۱ تا ۵ سال حبس می‌باشد (ماده ۶۷۰ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات)).

دلایل ورشکستگی کارآفرینان
بیشتر کسب و کارهای جوان و کارآفرینان با ورشکستگی روبرو می‌شوند، می‌توان مجموعه دلایل ذیل را برای این امر برشمرد:

فقدان سرمایه کافی
به جریان انداختن ضعیف نقدینگی
برنامه ریزی نامناسب و ناکافی
در نظر نگرفتن رقابت
بازاریابی ضعیف
نداشتن انعطاف پذیری لازم
نادیده گرفتن قدم بعدی
سعی در انجام دادن تمام امور بطور کامل و بی عیب و نقص
رئیس در حد عالی، کارمندان در حد معمولی
رشد کنترل نشده
ثبت شرکت بیست :اعلام ورشکستگیورشکستگی شرکتورشگستگی

 



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin


وَرشِکَستِگی یا توقّف حالت یک تاجر یا شرکتی تجاری است که از پرداخت بدهی‌های خود ناتوان شده و نمی‌تواند تعهدات خودرا عملی کند. در اصطلاح به این چنین افراد ورشکسته، معسر و یا مفلس می‌گویند.

ورشکستگی و مقررات آن تنها دربرگیرندهٔ بازرگانان می‌شود و چنانچه اشخاص عادی قادر به پرداخت بدهی خود نباشند اصطلاحاً به آنان «معسر» گفته می‌شود.

شرکت‌های تجارتی چون بازرگان شناخته می‌شوند، مشمول مقررات ورشکستگی می‌شوند ولی شریکان و مدیران آن‌ها چون تاجر نیستند مشمول این مقررات نخواهند شد. برای تقسیم دارایی‌های ورشکسته، بستانکاران نسبت به هم حق تقدمی ندارد ولی در حالت معسر، هر بستانکاری که زودتر اقدام نماید به نتیجه خواهد رسید.

ورشکستگی باید به موجب حکم دادگاه اعلام شود و تا زمانی که دادگاه حکم ورشکستگی را صادر نکرده، ورشکستگی تاجر ثابت نمی‌شود. دادگاه عمومی محل اقامت تاجر صلاحیت رسیدگی به این موضوع را دارد. اعلام ورشکستگی بر حسب تقاضای یک یا چند نفر از طلبکاران یا به تقاضای دادستان و یا حتی اظهار خود تاجر صورت می‌گیرد.

گونه‌ها
ورشکستگی را می‌توان در حالت به عادی به تقصیر و به تقلب تقسیم نمود.

ورشکستگی عادی
برابر مواد ۴۱۲ و ۴۱۳ قانون تجارت ایران کسی ورشکسته عادی محسوب می‌شود که تاجر یا شرکت تجارتی بوده و از پرداخت وجوهی که برعهده دارد متوقف گردد و ظرف ۳ روز از تاریخ وقفه که در ادای قروض یاسایر تعهدات نقدی او حاصل شده باشد توقف خود را به دفتر دادگاه عمومی محل اقامت خود اظهار نموده و صورت حساب دارائی و کلیه دفاتر تجارتی خود را به دفتر دادگاه مزبور تسلیم نماید. صورت حساب موصوف باید مورخ بوده و به امضا تاجر رسیده و تعداد و تقویم کلیه اموال منقول و غیر منقول تاجر متوقف بطور مشروح صورت کلیه قروض و مطالبات و نیز صورت نفع و ضرر و صورت مخارج شخصی در آن مندرج گردد. بنابراین اگر تاجر یا شرکت تجارتی بدهکار ظرف مهلت مقرر توقف از تادیه دیون خود را به دادگاه صلاحیتدار به انضمام مدارک موردنظر اعلام کرد ورشکستگی عادی محسوب می‌شود.

ورشکستگی به تقصیر
الف - موارد چهارگانه الزامی صدور حکم ورشستگی به تقصیر(ماده ۵۴۱ ق. ت).

مخارج شخصی یامخارج افراد تحت تکفل تاجر در ایام عادی به نسبت عایدی او فوق العاده شود.
تاجر مبالغ زیادی از سرمایه خود را صرف معاملاتی کند که در عرف تجارتی موهوم بوده و یا سودآوری معاملات مذکور منوط به اتفاق محض باشد.
تاجر به منظور به تاخیر انداختن ورشکستگی خود خریدی گران‌تر یا فروشی ارزان‌تر از قیمت روز کند و برای بدست آوردن وجه نقد به روش دور از صرفه متوسل شود مثل استقراض یا صدور برات سازشی وغیره.
تاجر پس از تاریخ توقف از ادای دیون و قروضی که بر عهده دارد یکی از طلبکاران خود را بر سایرین ترجیح داده و طلب او را بپردازد.
دوم - موارد سه گانه اختیاری صدور حکم ورشکستگی به تقصیر(ماده ۵۴۲ ق. ت.)

تاجر به حساب دیگری و بدون آنکه عوضی دریافت نماید تعهداتی کرده باشد که نظر به وضعیت مالی او انجام تعهدات مزبور فوق العاده باشد.
عملیات تجارتی او متوقف شده و مطابق ماده ۴۱۳ قانون تجارت رفتار نکرده باشد.
تاجر دفاتر نداشته یا دفاتر او ناقص یا بی ترتیب بوده یا در صورت دارائی وضعیت واقعی خود را اعم از قروض و مطالبات بطور صریح معین نکند مشروط بر آنکه مورد اخیر الذکر تقلبی نکرده باشد.
سوم - تعقیب جزائی و مجازات تاجر ورشکسته به تقصیر تعقیب تاجر ورشکسته به تقصیر بنا به تقاضای هر یک از طلبکاران یا دادستان و یا مدیر تصفیه پس از تصویب اکثریت بستانکاران به عمل می‌آید (مواد ۵۴۴ و ۵۴۷ ق. ت.) اگر تعقیب تاجر ورشکسته به تقصیر از طرف دادستان به عمل آمده باشد هزینه دادرسی آن به هیچ وجه به عهده هیئت طلبکاران نمی‌باشد. اگر مدیر تصفیه ورشکسته به تقصیر را به نام بستانکاران تعقیب نماید در صورت برائت ورشکسته موصوف هزینه تعقیب به عهده بستانکاران می‌باشد و چنانچه تعقیب از طرف یکی از طلبکاران به عمل آمده باشد و ورشکسته برائت حاصل نماید هزینه دادرسی به عهده طلبکار است اما د رصورت محکومیت ورشکسته مزبور هزینه دادرسی به عهده دولت خواهد بود.

مجازات تاجر ورشکسته به تقصیر از ۶ ماه تا ۲ سال حبس می‌باشد (ماده ۶۷۱ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات)).

ورشکستگی به تقلب
مطابق ماده ۵۴۹ ق. ت. اگر تاجر دفاتر تجارتی خود را از روی عمد و سونیت مفقود نماید یا قسمتی از دارائی خود را مخفی کند و یا به طریق مواضعه و معاملات صوری آن را از بین ببرد و بالاخره اگر به وسیله اسناد یا به وسیله صورت دارائی و قروض به طور تقلب به میزانی که در واقع مدیون نمی‌باشد خود را مدیون قلمداد نماید ورشکسته به تقلب محسوب می‌شود. تعقیب جزائی و مجازات تاجر ورشکسته به تقلب تعقیب جزائی تاجر ورشکسته به تقلب همانند تعقب جزائی ورشکسته به تقصیر می‌باشد و مجازات کسانی که به عنوان ورشکسته به تقلب محکوم می‌شوند از ۱ تا ۵ سال حبس می‌باشد (ماده ۶۷۰ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات)).

دلایل ورشکستگی کارآفرینان
بیشتر کسب و کارهای جوان و کارآفرینان با ورشکستگی روبرو می‌شوند، می‌توان مجموعه دلایل ذیل را برای این امر برشمرد:

فقدان سرمایه کافی
به جریان انداختن ضعیف نقدینگی
برنامه ریزی نامناسب و ناکافی
در نظر نگرفتن رقابت
بازاریابی ضعیف
نداشتن انعطاف پذیری لازم
نادیده گرفتن قدم بعدی
سعی در انجام دادن تمام امور بطور کامل و بی عیب و نقص
رئیس در حد عالی، کارمندان در حد معمولی
رشد کنترل نشده
ثبت شرکت بیست :اعلام ورشکستگیورشکستگی شرکتورشگستگی

 



:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin





در مرحله اول یعنی ثبت شرکت نیازی به سند یا اجاره نامه به نام شرکت نیست و با آدرس منزل یکی ازسهامداران نیز می توان شرکت را به ثبت رسانید. اما پس از ثبت شرکت ، جهت تشکیل پرونده مالیاتی باید آدرسی برای شرکت در نظر بگیرید. . پس بهتر است از ابتدا آدرسی را اعلام کنید که سند یا اجاره نامه به نام شرکتداشته باشد و یا آدرسی که پس از ثبت، امکان تغییر سند یا اجاره نامه آن به نام شرکت وجود داشته باشد تا در مرحله تشکیل پرونده مالیاتی مجبور نباشید برای تغییر آدرس زمان و هزینه اضافی صرف کنید.اما اگر برای ثبت شرکت آدرسی به غیر از آدرس شرکت را اعلامکرده اید با استفاده از صورتجلسه تغییرات می توانید اداره ثبت را از تغییر آدرس شرکت خود آگاه سازید.



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin

 



الف: کپی مدارک هویتی شامل شناسنامه و کارت ملی + گواهی عدم سوء پیشینه مدیرعامل و اعضاء هیئت مدیره + کپی شناسنامه و کارت ملی و گواهی عدم سوء پیشینه بازرس اصلی و علی البدل ( در شرکتهای سهامی خاص)
ب: نام شرکت
پ: موضوع شرکت
ج : آدرس شرکت ( می بایست فقط در محدوده منطقه ثبتی شرکت باشد)
چ:میزان سرمایه شرکت
و: تعیین سهامداران و میزان سهام آنها
ه: تعیین مدیران شرکت و سمت آنها ( مدیرعامل،رئیس هیئت مدیره، نائب رئیس هیئت مدیره)
ر: حق امضای شرکت
ز: تعیین بازرسین شرکت (مخصوص شرکتهای سهامی خاص)
نکته : بازرسین نباید هم فامیل اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل باشند



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت خارجی
ثبت شركت تهران
تماس با کارشناس تهران ثبت
مشاوره یا ثبت درخواست آنلاین

شعبه یکی از واحدهای یک شرکت است که می تواند فروشها و خدمات خود را در منطقه ای که ممکن است فاصله زیادی با مرکز اصلی شرکت داشته باشد، گسترش دهد. حدود و اختیارات و میزان استقلال یک شعبه با موافقت شرکت مادر تعیین می شود و مسئولیت حقوقی شعبه بر عهده شرکت اصلی (مادر) خواهد بود.

در نمایندگی شخص حقیقی یا حقوقی مستقل مقیم ایران (لزوما لازم نیست شعبه ایران باشد) براساس قرارداد نمایندگی انجام بخشی از موضوع و وظایف شرکت خارجی را برعهده میگیرد، بنابراین شخصیتی مستقل دارد و مسئولیت حقوقی نماینده برعهده خودش می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin

 


ثبت شرکت در مناطق آزاد
ثبت شركت تهران
تماس با کارشناس تهران ثبت
مشاوره یا ثبت درخواست آنلاین

منطقه آزاد محدوده حراست شده بندری و غیربندری است که از شمول برخی از مقررات جاری کشور متبوع خارج بوده و با بهره گیری از مزایایی نظیر معافیتهای مالیاتی، بخشودگی سود و عوارض گمرکی، عدم وجود تشریفات زاید ارزی، اداری و مقررات دست و پاگیر و همچنین سهولت و تسریع در فرآیندهای صادرات و واردات با جذب سرمایه گذاری خارجی و انتقال فناوری به توسعه سرزمین اصلی کمک می نماید.

الف : منطقه آزاد چیست؟

ایران 8 منطقه آزاد تجاری صنعتی دارد:

چابهار
قشم
کیش
اروند
انزلی
سلفچگان
ارس
ماکو
ثبت شرکت تهران ثبت ارائه کلیه خدمات ثبتی در مناطق آزاد کیش، قشم، اروند و انزلی را دارد



:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 مهر 1398 | نظرات ()