نوشته شده توسط : yasamin


نحوه ثبت برند شیشه بری و فرایند آن، مدارکی که برای ثبت برند لازم است،

هزینه ثبت برند شیشه بری و نیز مدت زمانی که به طول می انجامد تا برند شما ثبت شود و بازه زمانی که برند ثبت شده معتبر است، همه و همه را در این مطلب بیان خواهیم کرد، به صورتی که که با مطالعه این مقاله، به پاسخ اکثر سوالات خود در رابطه با ثبت برند می رسید. درضمن اگر باز هم برای شما سوالی باقی ماند، می توانید با موسسه حقوقی آگاه تماس گرفته و پاسخ سوالات خود را بدون پرداخت هیچ هزینه ای از کارشناسان خبره و وکلای کارآزموده ما دریافت کنید.

برند کلمه ای لاتین است که معادل فارسی آن، نشان و علامت می باشد.

برند، علامتی منحصربه فرد است که هر شرکت برای شناسندن محصول و خدمات خود از آن استفاده می کند.

در واقع یک شرکت را می توان با برند و نشان تجاری مربوط به آن شناخت.

گام اول هر شرکت پس از ثبت خود، ثبت برند است؛ که مطابق مقررات مندرج در قوانین مربوط به ثبت برند، این فرآیند انجام می شود.

ثبت برند شیشه بری

مراحل ثبت برند شیشه بری
در گام اول ثبت برند که مهم ترین گام است باید نام و لوگوی زیبا و با مفهوم انتخاب شود.

این نام و شکل باید با نوع محصول یا خدماتی که برند مورد تقاضا برای آن به ثبت می رسد، مرتبط باشد و دارای توانایی بالقوه بزرگ شدن و معروف شدن باشد.

در مرحله دوم باید مدرک مورد نیاز ثبت برند را تهیه کرد.

مدارک لازم برای ثبت برند
بسته به این زمینه که می خواهید برند درخواستی شما به صورت حقیقی (یعنی مالک آن افراد هستند) به ثبت برسد یا حقوقی (یعنی شرکت ها و موسسات مالک آن هستند) و نیز بسته به اینکه برندی که می خواهید آن را ثبت کنید، فارسی یا لاتین و یا ترکیبی از هر دو، مدارک لازم آن تا حدی با هم فرق دارد که در ادامه به تمامی این موارد اشاره می کنیم:

مدارک لازم ثبت برند شیشه بری برای شخص حقیقی:
یک نسخه از مدارک شناسایی به همراه اصل آن
تصویر کارت بازرگانی(اگر برند درخواستی حروف لاتین را شامل است)
تصویر جواز فعالیت (پروانه کسب، جواز تاسیس، پروانه ساخت یا هر نوع تاییدیه فعالیت صادره از سازمان های نظارتی و حاکمیتی دولتی)
مدارک لازم ثبت برند شیشه بری برای شخص حقیقی:
تصویر روزنامه رسمی ثبت شرکت
کپی آگهی روزنامه آخرین تغییرات ثبت شده شرکت (حداکثر دو سال از تاریخ آخرین تغییرات باید گذشته باشد)
کپی مدارک شناسایی افراد دارای حق امضاء در شرکت
تصویر جواز فعالیت (پروانه کسب، جواز تاسیس، پروانه ساخت یا هر نوع تاییدیه فعالیت صادره از سازمان های نظارتی و حاکمیتی دولتی)
تصویر کارت بازرگانی(اگر برند درخواستی حروف لاتین را شامل است)
مرحله بعدی استعلام آنلاین برند پیش از ثبت است،

به عبارتی پیش از آن که ثبت برند شیشه بری را انجام دهید و هزینه ای پرداخت کنید باید برند درخواستی خود را استعلام کنید تا ببینید که آیا عین یا مشابه برند درخواستی شما در همان گروهی که شما می خواهید در آن طبقه برند را به ثبت برسانید، قبلا ثبت شده است یا خیر. زیرا درصورتی که عین یا مشابه برند مورد تقاضای شما، در همان گروهی که شما می خواهید ثبت برند را انجام دهید، قبلا ثبت شده باشد، بدون شک شما نمی توانید آن را ثبت کنید.

استعلام آنلاین برند
به منظور استعلام رایگان برند پیش از ثبت بصورت سریع و بدون پرداخت هزینه و اطلاع از درصد تقریبی موفقیت ثبت نهایی برند یا لوگوی مورد تقاضای خود می توانید از طریق سایت آگاه ثبت اقدام کنید و برای این امر نیازی به داشتن تخصص و تجربه خاصی ندارید. در مرحله چهارم از ثبت برند باید اظهارنامه را تکمیل و به سامانه اینترنتی اداره مالکیت معنوی ارسال کنید تا پرونده شما در صف بررسی سه مسئول و رئیس اداره ثبت برند قرار بگیرد.

هر یک از سه مسئول، قسمتی از پرونده اظهارنامه برند شما را ارزیابی کرده و تایید می کنند.

اگر از نظر هر 3 کارشناس نقصی وجود نداشته باشد، رئیس اداره آن را بازبینی نهایی می کند.

اگر از دیدگاه او نیز مانعی وجود نداشت ابلاغیه تاییدیه برای شمال صادر می شود.

از طریق پیامک به شما اطلاع داده می شود.

مراحل پایانی ثبت برند
بعد از دریافت ابلاغیه تاییدیه باید طبق اطلاعاتی که در خود ابلاغیه ذکر شده است، به همراه کپی برابر اصل تمامی مدارکی که در گام تکمیل و ثبت اظهارنامه، در سایت بارگذاری کرده اید، به اداره مالکیت معنوی حضورا مراجعه کنید و پرونده رسمی تشکیل دهید.

سپس باید هزینه انتشار آگهی درخواست ثبت برند در روزنامه رسمی را پرداخت کنید.

بعد از انتشار در روزنامه، اشخاص ثالث یک ماه از تاریخ چاپ این روزنامه زمان دارند تا اگر نسبت به ثبت برند درخواستی شما اعتراض و یا ادعایی دارند، رسما و قانونا اقدام کنند.

بعد از یک ماه اگر اعتراضی واصل نشده باشد باید هزینه روزنامه رسمی دوم و حق الثبت پرداخت شود.

در آخر با به همراه داشتن هر دو روزنامه رسمی و نیز سایر مدارک، در اداره مالکیت معنوی حضور پیدا کنید و با ارائه رسید، سند برند ثبت شده خود را دریافت کنید



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin


مجموعه ای از اسم، نماد، نشانه، عبارت و یا ترکیبی از این ها که با قصد برجسته کردن محصول و سرویس خود با محصول و سرویس های دیگر رقبا استفاده می شود. برند کلمه ای است که در رونق و توسعه تجارت و فعالیت شما بسیار اهمیت دارد. پوشاک با فرهنگ و رسوم ما ایرانی ها در ارتباط است و در هر قومی می توان این رسم را به خوبی پیدا کرد. هر قومی لباس منحصربه فرد خود را دارد و هر لباس ایرانی نشانه ای از اصالت و تاریخی کهن از کشور ماست.

یکی از پر استفاده ترین و معتبر ترین بازارهای روز جهان بازار پوشاک و لباس ورزشی است.

همه اشخاص جامعه در هر رشته ورزشی مجبور به استفاده از لباس های متفاوت هستند.

هر ورزشی لباس منحصربه فرد خود را دارد.

قبلا ایران یکی از تولید کنندگان برجسته پوشاک و پارچه در منطقه محسوب می شد.

پوشاک از جمله محصولات صادراتی کشور به شمار می آمد.

متاسفانه این روزها واردات بسیار این محصول سبب شده تا رقابت زیادی برای ایرانی ها ایجاد شود.

ثبت برند لباس ورزشی

در اکثر کشورهای جهان تولیدکنندگان لباس پیش از اقدام برای تولید پوشاک برند های خود را ثبت می کردند تا در ابتدا جلوی سواستفاده از برند های خود را بگیرند و همچینین بتوانند رقابتی درست داشته باشند. در چند سال پیش تلاش های بسیاری را تولید کنندگان متفاوت داشته اند که بتوانند در رقابت با لباس های خارجی قدمی تاثیرگذار بر دارند. بسیاری از ایرانی ها به دنبال پشتیبانی از محصولات ایرانی خواهان استفاده از لباس های ایرانی می باشند اما باید پذیرفت که ثبت نکردن برندهای مختلف در صنعت لباس، شناسایی این لباس ها را برای مشتریان کار سختی کرده است. افرادی که در حوزه تولید لباس در ایران فعالیت دارند برای رسیدن به موفقیت باید به این مسئله مهم توجه کنند که با ثبت برند تا چه اندازه می توانند در فروش محصولات خود موفق شوند.

 

ثبت برند لباس ورزشی
ثبت برند لباس ورزشی علاوه براینکه باعث شناسایی خوب لباس و پوشاک تولیدی ایرانی و با اصالت در بازار خواهد شد، شما توسط وسیله قدرتمند دسترسی داشته تا توسط آن و با سرمایه گذاری آن قادر باشید بازار خود را گسترش دهید و اگر به موفقیت به محبوبیت و ارزش بیشتر دست یابید و ارزش کار و فعالیت خود را به طور شگفت انگیزی بالا ببرید.

نحوه ثبت برند لباس ورزشی
برند و نشان تجاری معروف در جهان کم نیست، اما هیچ کدام از این علامت های تجاری شبیه به هم نیستند.

از این رو باید برندی را شما طراحی نمایید که مختص خودتان باشد.

اگر کپی یا نمونه برداری کنید به موفقیت نمی رسد اگرچه این نوع برند ها امکان ثبت هم ندارند.

از این رو اولین گام به منظور ثبت برند لباس ورزشی طراحی برندی خاص است.

گام بعدی انتخاب یک مشاور مجرب و قابل اطمینان است.

به این خاطر انتخاب مشاور مهم است که به شما در فرایند ثبت برند بسیار کمک رسان است.

به عنوان مثال برند پیش از ثبت باید بررسی شود که قبلا ثبت نشده باشد تا هزینه بدون هدف انجام نشود.

برند نیز باید مطابق با فرایند و روال خاص خود ثبت شود و هر برندی را نمی توان ثبت کرد.

گام بعدی ثبت نام برند در آدرس اینترنتی سازمان مالکیت معنوی می باشد.

بدین جهت باید قبلا اظهارنامه ثبت برند را هم تهیه نموده و در حین ثبت نام در سامانه آپلود کرد.

در حقیقت این یکی از مسئولیت های مشاوران و متخصصین باتجربه است چرا که به روال قانونی و مشخصات حقوقی این مدل اظهارنامه ها به اندازه کافی تسلط دارند. تقاضای شما توسط مسئولین این سازمان بررسی می شود و اگر شرایط لازم را داشتید (برند شما کپی یا مشابه برندهای دیگر نبود و…) با آن موافقت می شود. گام بعد ارائه اصل مدارک داوطلب ثبت برند لباس ورزشی و خود برند به سازمان مالکیت معنوی است. در انتها باید برند ثبت شود و موضوع آن در روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشاری منتشر شود.

مزایای ثبت برند لباس ورزشی
زمانی که شما به عنوان یک تولید کننده لباس ورزشی، برند خود را ثبت کرده باشید، لباس شما دارای شخصیت و شناسنامه خواهد بود و در مقایسه با دیگر برند های متفاوت برتری دارد و هیچ شخص حقیقی و حقوقی اجازه استفاده از آن را ندارد و درصورت استفاده توسط سایرین، دولت با آن ها برخورد می کند و تبعات سنگینی برای او به همراه دارد. از طرفی در صورت محبوب شدن برند شما با تقاضا های بسیای روبرو می شوید که می خواهند از برند شما روی تولیدات خود استفاده کنند. این شخص های حقیقی و حقوقی برای اینکه از برند شما بهرمند شوند پول خوبی می دهند و شما فقط با یک قرارداد می توانید به درامد جانبی دیگری برسید.

علاوه براین شما می توانید برند خود را براساس قوانین مادرید به ثبت دنیا و بین المللی برسانید.

به این صورت از برند و محبوبیت آن در میان جامعه های دیگر هم استفاده نمایید.

به ویژه درصورتی که در نظر دارید که کسب و کار خود را گسترش داده و به عنوان یک صادر کننده لباس ورزشی عمل کنید. در حقیقت برند لباس ورزشی در ایران هنوز خیلی معمول نیست و اگر این اهمیت برای تولید کنندگان لباس واضح شود اینده بسیار روشنی برای آن ها به همراه داشته باشد. لباس های ایرانی صرفا به علت نداشتن برند چندان موفق نیستند و لباس های خارجی فقط بخاطر اسم و رسم و برندشان به ثروت رسیده اند.



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin


وَرشِکَستِگی یا توقّف حالت یک تاجر یا شرکتی تجاری است که از پرداخت بدهی‌های خود ناتوان شده و نمی‌تواند تعهدات خودرا عملی کند. در اصطلاح به این چنین افراد ورشکسته، معسر و یا مفلس می‌گویند.

ورشکستگی و مقررات آن تنها دربرگیرندهٔ بازرگانان می‌شود و چنانچه اشخاص عادی قادر به پرداخت بدهی خود نباشند اصطلاحاً به آنان «معسر» گفته می‌شود.

شرکت‌های تجارتی چون بازرگان شناخته می‌شوند، مشمول مقررات ورشکستگی می‌شوند ولی شریکان و مدیران آن‌ها چون تاجر نیستند مشمول این مقررات نخواهند شد. برای تقسیم دارایی‌های ورشکسته، بستانکاران نسبت به هم حق تقدمی ندارد ولی در حالت معسر، هر بستانکاری که زودتر اقدام نماید به نتیجه خواهد رسید.

ورشکستگی باید به موجب حکم دادگاه اعلام شود و تا زمانی که دادگاه حکم ورشکستگی را صادر نکرده، ورشکستگی تاجر ثابت نمی‌شود. دادگاه عمومی محل اقامت تاجر صلاحیت رسیدگی به این موضوع را دارد. اعلام ورشکستگی بر حسب تقاضای یک یا چند نفر از طلبکاران یا به تقاضای دادستان و یا حتی اظهار خود تاجر صورت می‌گیرد.

گونه‌ها
ورشکستگی را می‌توان در حالت به عادی به تقصیر و به تقلب تقسیم نمود.

ورشکستگی عادی
برابر مواد ۴۱۲ و ۴۱۳ قانون تجارت ایران کسی ورشکسته عادی محسوب می‌شود که تاجر یا شرکت تجارتی بوده و از پرداخت وجوهی که برعهده دارد متوقف گردد و ظرف ۳ روز از تاریخ وقفه که در ادای قروض یاسایر تعهدات نقدی او حاصل شده باشد توقف خود را به دفتر دادگاه عمومی محل اقامت خود اظهار نموده و صورت حساب دارائی و کلیه دفاتر تجارتی خود را به دفتر دادگاه مزبور تسلیم نماید. صورت حساب موصوف باید مورخ بوده و به امضا تاجر رسیده و تعداد و تقویم کلیه اموال منقول و غیر منقول تاجر متوقف بطور مشروح صورت کلیه قروض و مطالبات و نیز صورت نفع و ضرر و صورت مخارج شخصی در آن مندرج گردد. بنابراین اگر تاجر یا شرکت تجارتی بدهکار ظرف مهلت مقرر توقف از تادیه دیون خود را به دادگاه صلاحیتدار به انضمام مدارک موردنظر اعلام کرد ورشکستگی عادی محسوب می‌شود.

ورشکستگی به تقصیر
الف - موارد چهارگانه الزامی صدور حکم ورشستگی به تقصیر(ماده ۵۴۱ ق. ت).

مخارج شخصی یامخارج افراد تحت تکفل تاجر در ایام عادی به نسبت عایدی او فوق العاده شود.
تاجر مبالغ زیادی از سرمایه خود را صرف معاملاتی کند که در عرف تجارتی موهوم بوده و یا سودآوری معاملات مذکور منوط به اتفاق محض باشد.
تاجر به منظور به تاخیر انداختن ورشکستگی خود خریدی گران‌تر یا فروشی ارزان‌تر از قیمت روز کند و برای بدست آوردن وجه نقد به روش دور از صرفه متوسل شود مثل استقراض یا صدور برات سازشی وغیره.
تاجر پس از تاریخ توقف از ادای دیون و قروضی که بر عهده دارد یکی از طلبکاران خود را بر سایرین ترجیح داده و طلب او را بپردازد.
دوم - موارد سه گانه اختیاری صدور حکم ورشکستگی به تقصیر(ماده ۵۴۲ ق. ت.)

تاجر به حساب دیگری و بدون آنکه عوضی دریافت نماید تعهداتی کرده باشد که نظر به وضعیت مالی او انجام تعهدات مزبور فوق العاده باشد.
عملیات تجارتی او متوقف شده و مطابق ماده ۴۱۳ قانون تجارت رفتار نکرده باشد.
تاجر دفاتر نداشته یا دفاتر او ناقص یا بی ترتیب بوده یا در صورت دارائی وضعیت واقعی خود را اعم از قروض و مطالبات بطور صریح معین نکند مشروط بر آنکه مورد اخیر الذکر تقلبی نکرده باشد.
سوم - تعقیب جزائی و مجازات تاجر ورشکسته به تقصیر تعقیب تاجر ورشکسته به تقصیر بنا به تقاضای هر یک از طلبکاران یا دادستان و یا مدیر تصفیه پس از تصویب اکثریت بستانکاران به عمل می‌آید (مواد ۵۴۴ و ۵۴۷ ق. ت.) اگر تعقیب تاجر ورشکسته به تقصیر از طرف دادستان به عمل آمده باشد هزینه دادرسی آن به هیچ وجه به عهده هیئت طلبکاران نمی‌باشد. اگر مدیر تصفیه ورشکسته به تقصیر را به نام بستانکاران تعقیب نماید در صورت برائت ورشکسته موصوف هزینه تعقیب به عهده بستانکاران می‌باشد و چنانچه تعقیب از طرف یکی از طلبکاران به عمل آمده باشد و ورشکسته برائت حاصل نماید هزینه دادرسی به عهده طلبکار است اما د رصورت محکومیت ورشکسته مزبور هزینه دادرسی به عهده دولت خواهد بود.

مجازات تاجر ورشکسته به تقصیر از ۶ ماه تا ۲ سال حبس می‌باشد (ماده ۶۷۱ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات)).

ورشکستگی به تقلب
مطابق ماده ۵۴۹ ق. ت. اگر تاجر دفاتر تجارتی خود را از روی عمد و سونیت مفقود نماید یا قسمتی از دارائی خود را مخفی کند و یا به طریق مواضعه و معاملات صوری آن را از بین ببرد و بالاخره اگر به وسیله اسناد یا به وسیله صورت دارائی و قروض به طور تقلب به میزانی که در واقع مدیون نمی‌باشد خود را مدیون قلمداد نماید ورشکسته به تقلب محسوب می‌شود. تعقیب جزائی و مجازات تاجر ورشکسته به تقلب تعقیب جزائی تاجر ورشکسته به تقلب همانند تعقب جزائی ورشکسته به تقصیر می‌باشد و مجازات کسانی که به عنوان ورشکسته به تقلب محکوم می‌شوند از ۱ تا ۵ سال حبس می‌باشد (ماده ۶۷۰ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات)).

دلایل ورشکستگی کارآفرینان
بیشتر کسب و کارهای جوان و کارآفرینان با ورشکستگی روبرو می‌شوند، می‌توان مجموعه دلایل ذیل را برای این امر برشمرد:

فقدان سرمایه کافی
به جریان انداختن ضعیف نقدینگی
برنامه ریزی نامناسب و ناکافی
در نظر نگرفتن رقابت
بازاریابی ضعیف
نداشتن انعطاف پذیری لازم
نادیده گرفتن قدم بعدی
سعی در انجام دادن تمام امور بطور کامل و بی عیب و نقص
رئیس در حد عالی، کارمندان در حد معمولی
رشد کنترل نشده
ثبت شرکت بیست :اعلام ورشکستگیورشکستگی شرکتورشگستگی

 



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin


وَرشِکَستِگی یا توقّف حالت یک تاجر یا شرکتی تجاری است که از پرداخت بدهی‌های خود ناتوان شده و نمی‌تواند تعهدات خودرا عملی کند. در اصطلاح به این چنین افراد ورشکسته، معسر و یا مفلس می‌گویند.

ورشکستگی و مقررات آن تنها دربرگیرندهٔ بازرگانان می‌شود و چنانچه اشخاص عادی قادر به پرداخت بدهی خود نباشند اصطلاحاً به آنان «معسر» گفته می‌شود.

شرکت‌های تجارتی چون بازرگان شناخته می‌شوند، مشمول مقررات ورشکستگی می‌شوند ولی شریکان و مدیران آن‌ها چون تاجر نیستند مشمول این مقررات نخواهند شد. برای تقسیم دارایی‌های ورشکسته، بستانکاران نسبت به هم حق تقدمی ندارد ولی در حالت معسر، هر بستانکاری که زودتر اقدام نماید به نتیجه خواهد رسید.

ورشکستگی باید به موجب حکم دادگاه اعلام شود و تا زمانی که دادگاه حکم ورشکستگی را صادر نکرده، ورشکستگی تاجر ثابت نمی‌شود. دادگاه عمومی محل اقامت تاجر صلاحیت رسیدگی به این موضوع را دارد. اعلام ورشکستگی بر حسب تقاضای یک یا چند نفر از طلبکاران یا به تقاضای دادستان و یا حتی اظهار خود تاجر صورت می‌گیرد.

گونه‌ها
ورشکستگی را می‌توان در حالت به عادی به تقصیر و به تقلب تقسیم نمود.

ورشکستگی عادی
برابر مواد ۴۱۲ و ۴۱۳ قانون تجارت ایران کسی ورشکسته عادی محسوب می‌شود که تاجر یا شرکت تجارتی بوده و از پرداخت وجوهی که برعهده دارد متوقف گردد و ظرف ۳ روز از تاریخ وقفه که در ادای قروض یاسایر تعهدات نقدی او حاصل شده باشد توقف خود را به دفتر دادگاه عمومی محل اقامت خود اظهار نموده و صورت حساب دارائی و کلیه دفاتر تجارتی خود را به دفتر دادگاه مزبور تسلیم نماید. صورت حساب موصوف باید مورخ بوده و به امضا تاجر رسیده و تعداد و تقویم کلیه اموال منقول و غیر منقول تاجر متوقف بطور مشروح صورت کلیه قروض و مطالبات و نیز صورت نفع و ضرر و صورت مخارج شخصی در آن مندرج گردد. بنابراین اگر تاجر یا شرکت تجارتی بدهکار ظرف مهلت مقرر توقف از تادیه دیون خود را به دادگاه صلاحیتدار به انضمام مدارک موردنظر اعلام کرد ورشکستگی عادی محسوب می‌شود.

ورشکستگی به تقصیر
الف - موارد چهارگانه الزامی صدور حکم ورشستگی به تقصیر(ماده ۵۴۱ ق. ت).

مخارج شخصی یامخارج افراد تحت تکفل تاجر در ایام عادی به نسبت عایدی او فوق العاده شود.
تاجر مبالغ زیادی از سرمایه خود را صرف معاملاتی کند که در عرف تجارتی موهوم بوده و یا سودآوری معاملات مذکور منوط به اتفاق محض باشد.
تاجر به منظور به تاخیر انداختن ورشکستگی خود خریدی گران‌تر یا فروشی ارزان‌تر از قیمت روز کند و برای بدست آوردن وجه نقد به روش دور از صرفه متوسل شود مثل استقراض یا صدور برات سازشی وغیره.
تاجر پس از تاریخ توقف از ادای دیون و قروضی که بر عهده دارد یکی از طلبکاران خود را بر سایرین ترجیح داده و طلب او را بپردازد.
دوم - موارد سه گانه اختیاری صدور حکم ورشکستگی به تقصیر(ماده ۵۴۲ ق. ت.)

تاجر به حساب دیگری و بدون آنکه عوضی دریافت نماید تعهداتی کرده باشد که نظر به وضعیت مالی او انجام تعهدات مزبور فوق العاده باشد.
عملیات تجارتی او متوقف شده و مطابق ماده ۴۱۳ قانون تجارت رفتار نکرده باشد.
تاجر دفاتر نداشته یا دفاتر او ناقص یا بی ترتیب بوده یا در صورت دارائی وضعیت واقعی خود را اعم از قروض و مطالبات بطور صریح معین نکند مشروط بر آنکه مورد اخیر الذکر تقلبی نکرده باشد.
سوم - تعقیب جزائی و مجازات تاجر ورشکسته به تقصیر تعقیب تاجر ورشکسته به تقصیر بنا به تقاضای هر یک از طلبکاران یا دادستان و یا مدیر تصفیه پس از تصویب اکثریت بستانکاران به عمل می‌آید (مواد ۵۴۴ و ۵۴۷ ق. ت.) اگر تعقیب تاجر ورشکسته به تقصیر از طرف دادستان به عمل آمده باشد هزینه دادرسی آن به هیچ وجه به عهده هیئت طلبکاران نمی‌باشد. اگر مدیر تصفیه ورشکسته به تقصیر را به نام بستانکاران تعقیب نماید در صورت برائت ورشکسته موصوف هزینه تعقیب به عهده بستانکاران می‌باشد و چنانچه تعقیب از طرف یکی از طلبکاران به عمل آمده باشد و ورشکسته برائت حاصل نماید هزینه دادرسی به عهده طلبکار است اما د رصورت محکومیت ورشکسته مزبور هزینه دادرسی به عهده دولت خواهد بود.

مجازات تاجر ورشکسته به تقصیر از ۶ ماه تا ۲ سال حبس می‌باشد (ماده ۶۷۱ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات)).

ورشکستگی به تقلب
مطابق ماده ۵۴۹ ق. ت. اگر تاجر دفاتر تجارتی خود را از روی عمد و سونیت مفقود نماید یا قسمتی از دارائی خود را مخفی کند و یا به طریق مواضعه و معاملات صوری آن را از بین ببرد و بالاخره اگر به وسیله اسناد یا به وسیله صورت دارائی و قروض به طور تقلب به میزانی که در واقع مدیون نمی‌باشد خود را مدیون قلمداد نماید ورشکسته به تقلب محسوب می‌شود. تعقیب جزائی و مجازات تاجر ورشکسته به تقلب تعقیب جزائی تاجر ورشکسته به تقلب همانند تعقب جزائی ورشکسته به تقصیر می‌باشد و مجازات کسانی که به عنوان ورشکسته به تقلب محکوم می‌شوند از ۱ تا ۵ سال حبس می‌باشد (ماده ۶۷۰ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات)).

دلایل ورشکستگی کارآفرینان
بیشتر کسب و کارهای جوان و کارآفرینان با ورشکستگی روبرو می‌شوند، می‌توان مجموعه دلایل ذیل را برای این امر برشمرد:

فقدان سرمایه کافی
به جریان انداختن ضعیف نقدینگی
برنامه ریزی نامناسب و ناکافی
در نظر نگرفتن رقابت
بازاریابی ضعیف
نداشتن انعطاف پذیری لازم
نادیده گرفتن قدم بعدی
سعی در انجام دادن تمام امور بطور کامل و بی عیب و نقص
رئیس در حد عالی، کارمندان در حد معمولی
رشد کنترل نشده
ثبت شرکت بیست :اعلام ورشکستگیورشکستگی شرکتورشگستگی

 



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin





در مرحله اول یعنی ثبت شرکت نیازی به سند یا اجاره نامه به نام شرکت نیست و با آدرس منزل یکی ازسهامداران نیز می توان شرکت را به ثبت رسانید. اما پس از ثبت شرکت ، جهت تشکیل پرونده مالیاتی باید آدرسی برای شرکت در نظر بگیرید. . پس بهتر است از ابتدا آدرسی را اعلام کنید که سند یا اجاره نامه به نام شرکتداشته باشد و یا آدرسی که پس از ثبت، امکان تغییر سند یا اجاره نامه آن به نام شرکت وجود داشته باشد تا در مرحله تشکیل پرونده مالیاتی مجبور نباشید برای تغییر آدرس زمان و هزینه اضافی صرف کنید.اما اگر برای ثبت شرکت آدرسی به غیر از آدرس شرکت را اعلامکرده اید با استفاده از صورتجلسه تغییرات می توانید اداره ثبت را از تغییر آدرس شرکت خود آگاه سازید.



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin

 



الف: کپی مدارک هویتی شامل شناسنامه و کارت ملی + گواهی عدم سوء پیشینه مدیرعامل و اعضاء هیئت مدیره + کپی شناسنامه و کارت ملی و گواهی عدم سوء پیشینه بازرس اصلی و علی البدل ( در شرکتهای سهامی خاص)
ب: نام شرکت
پ: موضوع شرکت
ج : آدرس شرکت ( می بایست فقط در محدوده منطقه ثبتی شرکت باشد)
چ:میزان سرمایه شرکت
و: تعیین سهامداران و میزان سهام آنها
ه: تعیین مدیران شرکت و سمت آنها ( مدیرعامل،رئیس هیئت مدیره، نائب رئیس هیئت مدیره)
ر: حق امضای شرکت
ز: تعیین بازرسین شرکت (مخصوص شرکتهای سهامی خاص)
نکته : بازرسین نباید هم فامیل اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل باشند



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin

ثبت شعبه و نمایندگی شرکت خارجی
ثبت شركت تهران
تماس با کارشناس تهران ثبت
مشاوره یا ثبت درخواست آنلاین

شعبه یکی از واحدهای یک شرکت است که می تواند فروشها و خدمات خود را در منطقه ای که ممکن است فاصله زیادی با مرکز اصلی شرکت داشته باشد، گسترش دهد. حدود و اختیارات و میزان استقلال یک شعبه با موافقت شرکت مادر تعیین می شود و مسئولیت حقوقی شعبه بر عهده شرکت اصلی (مادر) خواهد بود.

در نمایندگی شخص حقیقی یا حقوقی مستقل مقیم ایران (لزوما لازم نیست شعبه ایران باشد) براساس قرارداد نمایندگی انجام بخشی از موضوع و وظایف شرکت خارجی را برعهده میگیرد، بنابراین شخصیتی مستقل دارد و مسئولیت حقوقی نماینده برعهده خودش می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin

 


ثبت شرکت در مناطق آزاد
ثبت شركت تهران
تماس با کارشناس تهران ثبت
مشاوره یا ثبت درخواست آنلاین

منطقه آزاد محدوده حراست شده بندری و غیربندری است که از شمول برخی از مقررات جاری کشور متبوع خارج بوده و با بهره گیری از مزایایی نظیر معافیتهای مالیاتی، بخشودگی سود و عوارض گمرکی، عدم وجود تشریفات زاید ارزی، اداری و مقررات دست و پاگیر و همچنین سهولت و تسریع در فرآیندهای صادرات و واردات با جذب سرمایه گذاری خارجی و انتقال فناوری به توسعه سرزمین اصلی کمک می نماید.

الف : منطقه آزاد چیست؟

ایران 8 منطقه آزاد تجاری صنعتی دارد:

چابهار
قشم
کیش
اروند
انزلی
سلفچگان
ارس
ماکو
ثبت شرکت تهران ثبت ارائه کلیه خدمات ثبتی در مناطق آزاد کیش، قشم، اروند و انزلی را دارد



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin


تمامی شرکتها و موسساتی که در اداره ثبت شرکتها به ثبت رسیده اند باید نسبت به تعیین حوزه مالیاتی خود نیز اقدام نمایند. تعیین حوزه مالیاتی به منظور دریافت کد اقتصادی، شرکت در مناقصات و مزایدات، اخذ کارت بازرگانی، اخذ تسهیلات بانکی، افتتاح حساب بانکی، تشکیل پرونده بیمه کارکنان شرکت صورت می‎گیرد.
حوزه مالیاتی چیست؟
تمامی شرکتها و موسساتی که در اداره ثبت شرکتها به ثبت رسیده اند باید نسبت به تعیین حوزه مالیاتی خود نیز اقدام نمایند. تعیین حوزه مالیاتی به منظور دریافت کد اقتصادی، شرکت در مناقصات و مزایدات، اخذ کارت بازرگانی، اخذ تسهیلات بانکی، افتتاح حساب بانکی، تشکیل پرونده بیمه کارکنان شرکت صورت می‎گیرد.

حوزه مالیاتی به منظور افزایش درآمد‎های مالیاتی، کاهش هزینه وصول مالیات، رضایت مندی مودیان، شفافیت در عملکرد و پیاده سازی آیین نامه اجرایی ماده 219 قانون مالیات‎های مستقیم اهداف پروژه تفکیک اداره کل مالیات بر شرکت‎ها شکل گرفته است.

بر طبق ماده 110 قانون مالیات، تمامی اشخاص حقوقی موظفند تا ترازنامه، اظهارنامه، سود و زیان متکی به دفاتر، اسناد و مدارک خود را حداکثر تا 4 ماه پس از سال مالیاتی به همراه لیست اسامی تمامی شرکا، سهامداران و میزان سهام و نشانی هر یک از آنها را به اداره امور مالیاتی ارائه دهند. این کار باید در اداره امور مالیاتی که محل فعالیت اصلی شخص حقوقی در آن واقع است انجام شود. پس از ارائه اولین لیست مدارک مذکور، در سنوات بعدی فهرست تغییرات کافی خواهد بود. محل تسلیم اظهارنامه و پرداخت مالیات اشخاص حقوقی خارجی و موسسات مقیم خارج از ایران که در داخل کشور اقامتگاه یا نمایندگی ندارند، شهر تهران می‎باشد. بر طبق ماده مذکور، حکم در رابطه با کارخانه‌داران و اشخاص حقوقی در دوران معافیت نیز جاری می‎شود.

تبصره: اشخاص حقوقی نسبت به درآمدهایی که طبق ضوابط و مقررات این قانون نحوه دیگری برای تشخیص آن تعیین شده است، موظف به ارائه اظهارنامه مالیاتی متمایز از فصل‌های مربوط پیش‌بینی شده است، نخواهند بود.

 

حوزه مالیاتی

 

مدارک لازم برای تعیین حوزه مالیاتی
یک نسخه کپی پروانه کسب
ارائه قبوض تلفن و برق مرکز اصلی شرکت
یک نسخه کپی شناسنامه و کارت ملی کلیه شرکا
ارائه درخواست اظهارنامه مالیاتی به همراه امضا تمامی صاحبان امضا
آدرس مندرج در اجاره نامه با آدرس رسمی و ثبت شده شرکت یکسان باشد.
کپی از تمامی مدارک ثبتی شامل، شرکتنامه، اساسنامه، آگهی تاسیس و سایر مدارک ثبتی
در صورتی که ملک شرکت اجاره ای باشد، ارائه اصل اجاره نامه الزامی می‎باشد که اجاره نامه باید کد رهگیری داشته باشد.

نحوه تعیین حوزه مالیاتی
بعد از این که شرکت ثبت و آگهی تاسیس آن شرکت شد، هئیت مدیره باید ظرف حداکثر 1 ماه از تاریخ صدور آگهی تاسیس، به اداره مالیات مراجعه نمایند و اقدامات لازم جهت تعیین حوزه مالیاتی را انجام دهند. در این شرایط پرونده را با توجه به مدارک مورد نیاز تشکیل و سپس کد اقتصادی را دریافت می‎نمایند. مدت زمان لازم جهت تعیین حوزه مالیاتی حداکثر ۲ هفته می‎باشد. هزینه لازم برای تعیین حوزه مالیاتی و تشکیل پرونده مالیاتی شامل هزینه تعیین حوزه مالیاتی و هزینه اخذ کد اقتصادی می‎باشد.

در صورتی که پس از تعیین حوزه مالیاتی تغییراتی در اطلاعات هویتی اشخاص حقیقی صورت گیرد، باید فرم نمونه تکمیل و به همراه مدارک مثبته به حوزه مربوطه یا اداره صادرکننده کارت تحویل داده شود تا نسبت به ثبت تغییرات و اصلاح کارت، اقدام لازم انجام شود.

 

دلایل تعیین حوزه مالیاتی
پس از تشکیل شرکت، بدون داشتن تعیین حوزه مالیاتی نمی تواند کد اقتصادی اخذ نماید، لذا شرکت نمی تواند با جایی قرارداد ببندد و یا فعالیت خود را آغاز نماید.
بدون داشتن تعیین حوزه مالیاتی، شرکت نمی تواند در پایان سال مالی، فعالیت یا عدم فعالیت خود را به اداره دارایی ارائه دهد که این امر مشکلات مالیاتی را برای شرکت بوجود می‎آورد.
در صورتی که شرکت در موعد مقرر نسبت به تشکیل پرونده مالیاتی اقدامات لازم را انجام ندهد، مشمول جرائم مربوطه می‎شود که مقدار و شرایط آن در «قانون مالیات‎های مستقیم» ذکر شده است.


راهنمای انتخاب نام شرکت
راهنمای انتخاب نام شرکت به ما بسیاز کمک میکند .یکی از مقدمات ثبت شرکت ، انتخاب نام می‎باشد که در عین حال یکی از مهمترین مراحل تاسیس شرکت محسوب می‎شود. انتخاب نام تا حدی اهمیت دارد که می توان گفت قبل از اینکه مصرف کنندگان با محصولات آشنا شوند، عموما نام شرکت را مشاهده می‎کنند.
اهمیت انتخاب نام برای شرکت
یکی از مقدمات ثبت شرکت، انتخاب نام می‎باشد که در عین حال یکی از مهمترین مراحل تاسیس شرکت محسوب می‎شود. برخی از مدیران سعی می‎کنند در انتخاب نام برای شرکت وسواس زیادی به خرج دهند و زمان و انرژی زیادی را نیز صرف این کار می‎کنند. این در حالی است که عده ای دیگر بدون توجه به عواملی که بعدها می‎تواند در رونق کسب و کار موثر باشد، نام شرکت را انتخاب و پس از گذشت مدتی دوباره تصمیم به تغییر نام می‎نمایند.

انتخاب نام تا حدی اهمیت دارد که می توان گفت قبل از اینکه مصرف کنندگان با محصولات آشنا شوند، عموما نام شرکت را مشاهده می‎کنند. بهترین حرف این است که بگوییم، نام شرکت مهم تر از کیفیت محصولات و خدمات می‎باشد زیرا اولین و تنها چیزی است که در خاطر مصرف کننده می‎ماند.

 

 

 

نحوه انتخاب نام برای شرکت
برای انتخاب نام شرکت نیازمند قواعد و قوانین خاصی می‎باشیم. در اینجا به برخی از نکات اشاره می‎کنیم:
نام شرکت باید جدید باشد و سابقه ثبت نداشته باشد. برای این کار زمان ثبت شرکت اسامی پیشنهادی توسط اداره ثبت، استعلام می‎شود و در صورتی که اسامی پیشنهادی تکراری باشند، رد می‎شوند. متقاضی خود نیز می‎تواند با مراجعه به سایت www.ilenc.ir نام پیشنهادی را جستجو نمایید. در صورتی که نام انتخابی تکراری باشد، در سایت مشخص می‎شود. در عین حال باید توجه داشت دو کلمه از نامهای پیشنهادی باید با اسامی دارای سابقه، متفاوت باشد.
نام شرکت باید با اسامی قبلی تمایز آشکاری داشته باشد. برای مثال اگر شرکتی با نام «ستاره شهر» به ثبت رسیده، نمی توان شرکت را با نام «شهر ستاره» به ثبت رساند.
نامهای شرکت باید از کلمات خاص تشکیل شوند. برای مثال افزودن کلماتی از قبیل گستر، تک، نوین و … نمی تواند وجه تمایز اسم یک شرکت از سایر شرکت ها باشد.
کلماتی که برای نام شرکت انتخاب می‎شوند نباید بیگانه باشند و باید کاملا از میان واژه های فارسی انتخاب شده باشند. به دلیل ورود واژگان بیگانه به زبان فارسی، برای تشخیص کلمات فارسی می‎توان به فرهنگ لغت دهخدا، فرهنگ عمید و معین مراجعه کرد.
برخی از واژگانی که وارد زبان فارسی شده اند و به عنوان کلماتی متدوال و مرسوم محسوب می‎شوند، می‎توانند تغییر و بجای آنها واژگان معادل استفاده کرد. برای مثال بجای واژه «سیستم» از واژه «رایانه»، بجای واژه «آپارتمان» از واژه «کاشانه»، به جای واژه «کلینیک» از واژه درمانگاه و یا بجای واژه «دیزاین» از کلمه «آرایه» استفاده شود.
استفاده از اسامی رنگ ها و شهرها برای انتخاب نام شرکت مانعی ندارد اما این کلمات در ردیف صفت محسوب می‎شوند و نیاز به کلمات دیگری نیز می‎باشد. برای مثال انتخاب نام «شرکت آبی» صحیح نیست و در کنار آن باید از واژگان دیگری استفاده کرد. مثلا نام «ستاره آبی شهر» می‎تواند یک نام فارسی، غیر تکراری و شامل اسم و صفت باشد.
نام شرکت نباید با شئونات اسلامی و عرف رایج در جامعه تضاد و تناقضی داشته باشد. این مورد نیاز به توضیح بیشتری ندارد زیرا همگان با قوانین اسلامی آشنایی کامل دارند.
برای نام شرکت می‎توان از اعداد نیز استفاده کرد اما باید توجه داشت که اعداد باید به شکل حروفی نوشته شوند. در علامت تجارتی و برند می‎تواند اعداد را به هر شکلی طراحی نمود.
برای انتخاب نام شرکت نمی توان از عناوین ایثارگران، شهدا و … که انحصاراً تحت نظارت سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران می‎باشند، استفاده کرد. همچنین استفاده از نامهای دانشمندان، کاشفان، شعرا و … نیز برای شرکتهای خصوصی امکانپذیر نیست.
برای انتخاب نام شرکت نمی توان از حروف اول چند کلمه به عنوان اسم مخفف و یا ترکیبی از چند حرف استفاده کرد. برای مثال استفاده از بعضی واژه ها همچون پی وی سی، ام دی اف و … امکان پذیر نیست.



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : yasamin

 


پلمپ دفاتر به چه عللی صورت می‎گیرد
پلمپ دفاتر به معنای منگوله دارکردن و برگ شماری دفاتر است و به این جهت صورت می‎گیرد که نتوان از آن ورقی کم یا زیاد کرد. زمانی که پلمپ دفاتر انجام می‎شود، نام شرکت و شماره ثبت پلمپ دفاتر قید و سپس مهر ثبت شرکت در آن منظور می‎گردد.
چرا پلمپ دفاتر؟
همه شرکت‎ها‎ و موسساتی که توسط اداره کل ثبت شرکتها، ثبت شده اند، مشمول پرداخت مالیات می‎باشد که باید دفاتر قانونی خود را برای تحریر تمامی فعالیتهای مالی از سازمان امور مالیاتی تحویل بگیرند.

بر طبق ماده 6 قانون تجارت، همه بازرگانان اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی موظف به اخذ دفاتر روزنامه و دفتر کل می‎باشند. ماده 7 قانون تجارت نیز مقرر می‎دارد: « دفتر روزنامه دفتری است که تاجر باید همه روزه مطالبات، بدهی‎ها‎، داد و ستد تجارتی و معاملات شرکت را در رابطه با اوراق تجارتی و بطور کلی مجمع واردات و صادرات تجارتی را به هر نامی که باشد و وجوهی را که برای مخارج شخصی خود برداشت می‎کند، در دفتر به ثبت برساند.»

براساس ماده ۸ همین قانون؛ دفتر کل دفتری است که بازرگان باید تمامی معاملات را حداقل هفته ای یک مرتبه از دفتر روزنامه استخراج و انواع مختلف آن را تفکیک دهد و هر نوعی را در صفحه مخصوص در آن دفتر به طور خلاصه به ثبت برساند. پلمپ این دفاتر برای شرکت‎ها‎ی تازه تاسیس تا نهایتا ۳۰ روز پس از آن امکان پذیر است و برای شرکت‎ها‎ی دیگر برای هر سال مالی که اصولا از ابتدای فروردین تا آخر اسفند باشد، باید قبل از شروع سال مالی دریافت شود.

برای مثال برای پلمپ دفاتر سال ۱۳۹4 که از اول فروردین شروع می‎شود، باید نهایتا تا ۲۹ اسفند 1393 اقدام شود. در غیر این صورت ممکن است دفاتر مالی آنها مردود شناخته شود و مالیات آنها به جای خوداظهاری به صورت علی الارس محاسبه شود. در این شرایط شخص هیچگونه ادعایی در خصوص مبلغ درآمد و … نمی تواند داشته باشد.

 

دلایل پلمپ دفاتر

 

تعریف پلمپ دفاتر
پلمپ دفاتر به معنای منگوله دارکردن و برگ شماری دفاتر است و به این جهت صورت می‎گیرد که نتوان از آن ورقی کم یا زیاد کرد. زمانی که پلمپ دفاتر انجام می‎شود، نام شرکت و شماره ثبت پلمپ دفاتر قید و سپس مهر ثبت شرکت در آن منظور می‎گردد.

پلمپ دفاتر چگونه صورت می‎گیرد؟
اداره ثبت شرکت‎ها‎، وظیفه پلمپ دفاتر را بر عهده می‎گیرد که در این صورت نیازی به تسلیم دفاتر نخواهد بود بلکه با پرداخت حق الزحمه، خود مرجع اقدام به تهیه و پلمپ آن می‎کند. هر شرکتی حداقل یک دفتر روزنامه و یک دفتر کل برای هر سال مالی احتیاج دارد و در شرایطی که دفتر پر شود و به دفتر دوم نیاز باشد، باید اقدام به اخذ دفاتر مربوطه و پلمپ آن نمود.
تمامی شرکت‎ها‎ی ثبت شده و تاجران کارت بازرگانی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی باید باید برای پلمپ دفاتر قانونی (روزنامه و کل) در تاریخ تعیین شده، اقدامات لازم را انجام دهند. مدیران شرکت همزمان با ثبت شرکت، باید دفاتر قانونی به تاریخ روز را درخواست نمایند و دفاتر سال بعد را نیز نهایتاً تا اسفند ماه سال قبل پلمپ کنند. در صورتی که هئیت مدیره در انجام این کار، عمدا یا سهوا سهل انگاری کنند، شرکت مشمول جریمه مالیاتی و ممنوع المعامله شده و تمامی هیات مدیره ممنوع الخروج می‎شوند.
یکی از نکاتی که برای پلمپ دفاتر باید مد نظر قرار بگیرد اینکه، تمامی شرکتها باید با توجه به آئین نامه‎ها‎ و دستور العمل‎ها‎ی تحریر دفاتر قانونی کلیه عملیات مالی خود را به ترتیب وقوع، بدون خط خوردگی، خوانا، بدون تراشیده شدن و لاک گیری در این دفاتر ذکر نمایند و در انتهای سال مالی و زمانی که می‎خواهند اظهارنامه مالیاتی را ارائه دهند، دفاتر پلمپ شده ای را هم که قبلا ذکر کرده اند را برای استناد به اداره مالیات تحویل دهند.
پلمپ دفاتر در رابطه با شرکتهایی که از فعالیت باز مانده اند نیز صدق می‎کند. بطور کلی تمامی شرکت‎ها‎ موظف به دریافت دفاتر مالی خود می‎باشند و برای اینکه عدم فعالیت خود را به اداره مالیات (دارایی) اعلام کنند، باید دفاتر پلمپ شده خود را به شکل خالی به اداره مذکور ارائه دهند.
پلمپ دفاتر می‎تواند یک روزه انجام می‎شود و به یک ماه نیاز دارد تا توسط اداره پست به دست هئیت مدیره برسد.
همچنین شما عزیزان می توانید در مورد پلمپ دفاتر در این پست اطلاعات بیشتری کسب نمایید

مدارک مورد نیاز برای پلمپ دفاتر
کپی برابر اصل کارت ملی مدیر عامل
کپی روزنامه رسمی تاسیس و یا آخرین تغییرات ثبتی شرکت در روزنامه رسمی
ارائه درخواست ممهور به مهر شرکت و امضای هئیت مدیره
۰
منطقه آزاد
منطقه آزاد جهت ثبت شرکت به چه نحوی صورت میگیرد ؟ شرکتهایی که در مناطق آزاد تشکیل می‏شوند، مشمول مقررات جاری کشور متبوع خارج بوده و شامل مزایایی همچون عدم وجود تشریفات زاید ارزی و اداری، معافیت‎های مالیاتی، بخشودگی سود، عوارض گمرکی، سهولت و تسریع فرایندهای واردات و صادرات با جذب سرمایه گذاری‎های خارجی و سرانجام سهولت در انتقال فناوری توسعه سرزمین اصلی می‏باشند.
ثبت در مناطق آزاد
منطقه آزاد به محدوده مناطق بندری و غیربندری گفته می‏شود که بر اساس ماده 13 قانون مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی دولت ایران مصوب مورخه 7/6/62 اشخاص اعم از حقوقی و حقیقی که در مناطق آزاد مذکور انواع فعالیت‎های اقتصادی اشتغال دارند، نسبت به هر نوع فعالیت اقتصادی منطقه از تاریخ شروع بهره برداری مندرج مجوز مدت پانزده سال از پرداخت مالیات بر درآمد‎ها معاف خواهند بود. شرکتهایی که در مناطق آزاد تشکیل می‏شوند، مشمول مقررات جاری کشور متبوع خارج بوده و شامل مزایایی همچون عدم وجود تشریفات زاید ارزی و اداری، معافیت‎های مالیاتی، بخشودگی سود، عوارض گمرکی، سهولت و تسریع فرایندهای واردات و صادرات با جذب سرمایه گذاری‎های خارجی و سرانجام سهولت در انتقال فناوری توسعه سرزمین اصلی می‏باشند.

ایران در حال حاضر دارای 8 منطقه آزاد می‏باشد: منطقه آزاد کیش، منطقه آزاد قشم، منطقه آزاد چابهار، منطقه آزاد اروند، منطقه آزاد بندر انزلی، منطقه آزاد سلفچگان، منطقه آزاد ماکو و منطقه آزاد ارس.

خرده فروشی کالا در مناطق ویژه اقتصادی فقط برای اتباع خارجی نیز امکان پذیر می‏باشد. از این رو در مناطق آزاد خرده فروشی برای هم اتباع داخلی و هم خارجی صورت می‏گیرد. ضوابط و مقررات روادید برای اتباع خارجی در مناطق ویژه بر طبق ضوابط داخل کشور در نظر گرفته شده اما در مناطق آزاد روادید در مرزهای ورودی اعطاء می‏گردد. مقررات کار و بیمه اجتماعی در استخدام اتباع خارجی در مناطق آزاد تابع مقررات خاص مناطق می‏باشد. در حالی که در مناطق ویژه اقتصادی، مقررات کار و بیمه تابع مقررات داخل کشور است.

 

منطقه آزاد

 

مزایای ثبت شرکت مناطق آزاد
مالکیت خارجی 100 درصدی
فراهم سازی شرایط انجام معاملات ارزی
امکان ورود اتباع خارجی بدون دریافت ویزا
تسهیل مقررات برای واردات کالاهای مجاز
ارائه خدمات پولی و بانکی به شکل منعطف
تعیین نرخ‎های مناسب برای مصرف انرژی
ارائه خدمات گسترده بانکی و بیمه ای به سرمایه گذاران
ایجاد تشریفات ساده برای ترانزیت کالا و صادرات مجدد
معافیت مالیاتی بیست ساله برای هر نوع فعالیت اقتصادی
ایجاد شرایط و مقررات ساده کار و دسترسی نیروی کار ماهر
حذف محدودیت‎های انتقال ارز مناطق آزاد ایران با دیگر کشورها
حمایت قانونی از سرمایه گذاران خارجی و تضمین سرمایه‎های آنان
ایجاد قابلیت صادرات کالاهای تولید شده کیش به کشورهای مجاور
امکان صدور تولید شده داخلی به خارج از کشور بدون پرداخت عوارض گمرکی
امکان فعالیت بورس بین المللی اوراق بهادار، بورس نفت و محصولات پتروشیمی
تسهیل و آزادی برای ورود و خروج اصل سرمایه و سود حاصل از فعالیت‎های اقتصادی
سهولت بخشیدن به فرآیند ثبت شرکت‎های صنعتی، موسسات فرهنگی و مالکیت معنوی
معافیت از حقوق گمرکی برای واردات مواد اولیه و دستگاه‎های صنعتی در واحدهای تولیدی
همچنین در مورد امتیازات ثبت شرکت در مناطق آزاد میتوانید به این پست ما سر بزنید

نکاتی برای ثبت شرکت در مناطق آزاد
تعیین نام شرکت برای اشخاص حقوقی، تنها به چند دقیقه زمان نیاز دارد. ضمن اینکه انتخاب موضوع شرکت با توجه قوانین مناطق آزاد و ویژه ماده 5 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی، نسبت به مناطق غیرآزاد آسانتر می‏باشد.
متقاضیان ثبت شرکت می‏توانند بواسطه مشاوره کارشناسان اداره ثبت شرکت‎ها و شرکت خود را در یک روز و نیم ثبت نمایند. این مدت زمان به نحو قابل ملاحظه ای از سرزمین اصلی و حتی سایر مناطق آزاد کمتر است به نحوی که این مدت زمان برای ثبت شرکت قابل رقابت با سایر مناطق آزاد جهان و کشور‎های پیشرفته می‏باشد.
از آنجایی که با استناد ماده 2و 5 مقررات سرمایه گذاری مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی، هیچ محدودیتی برای ثبت شرکت اشخاص حقوقی به لحاظ نوع تابعیت خارجی یا داخلی وجود ندارد، لذا سرمایه گذاران خارجی می‏توانند فعالیت‎های اقتصادی خود را در منطقه آزاد به ثبت برسانند.

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در منطقه آزاد

شرکتهای سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود
ارائه اظهارنامه، شرکتنامه، صورت جلسه مجمع عمومی موسس و اساسنامه در دو نسخه
تهیه لیست تمامی سهامداران به همران تعیین مقدار سهم آنان و درصد پرداخت سهم هر یک
ارائه گواهی بانکی از یکی از بانکهای مستقر در منطقه مبنی بر پرداخت حداقل 35 درصد سرمایه تشکیل شرکت

شرکت سهامی عام
دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسس
دو نسخه شرکتنامه و تقاضانامه ثبت شرکت
دو نسخه اساسنامه شرکت در شرف تاسیس
دو نسخه صورتجلسه هیات مدیره
همچنین جهت اطلاعات بیشتر در مورد ثبت شرکت در متاطق آزاد می توانید به این پست ما مراجعه کنید



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 مهر 1398 | نظرات ()